Návrh na uznesenie
Mestské zastupiteľstvo v Košiciach podľa § 6 ods. 2 písm. ac) Štatútu mesta Košice
ukladá riaditeľovi magistrátu mesta Košice
a) vyzvať relevantné obchodné spoločnosti pôsobiace v SR na trhu so zberom komunálneho odpadu, aby v súvislosti s termínom platnosti zmluvy s firmou Kosit predložili svoj ekonomický, finančný a technický plán a projekty na zabezpečenie zberu a zneškodnenia, resp. využitia komunálneho odpadu v meste Košice.
b) za relevantné obchodné spoločnosti považovať všetky, ktoré v súčasnosti zabezpečujú zber komunálneho odpadu v mestách SR s počtom obyvateľov nad 50 tisíc.
c) aby vo výzve uviedol nasledovné:
- projekt musí zodpovedať súčasnej, eventuálne byť pripravený na novú legislatívu v SR, EÚ a trendom v EÚ. Záujemcom oskytnúť všetky k tomu potrebné podklady
- potrebné podklady pre popis súčasného stavu možno získať
- želaný stav po spustení projektu znamená stav k zmluvne dohodnutým dátumom. Želaný stav projektu/ov je definovaný takto:
1. stav ihneď po spustení.
a/ zabezpečuje zberné nádoby každého druhu podľa systému zberu pre domácnosti, pre
podnikateľov, pre záhradkárske a chatové osady, pre triedený zber,
b/ vykonáva odvoz odpadu z domácností a od podnikateľov a komunálneho odpadu
uloženého na stanovisku zbernej nádoby mimo zbernej nádoby (napr. pvc sáčky, vrecia,
kartóny, krabice) zo záhradkárskych a chatových osád, pravidelný /najmenej 2x do roka/
odvoz objemového odpadu,
c/ vykonáva pravidelnú očistu plochy stanovišťa zbernej nádoby,
d/ prevádzkuje zberné dvory pre všetky druhy komunálnych odpadov skupiny 20 Katalógu
odpadov a pre drobné stavené odpady,
e/ zabezpečuje zhodnocovanie a zneškodňovanie odpadov v súlade so zákonom a ďalšími
všeobecne záväznými právnymi predpismi,
g/ monitoruje a kontroluje vhodnosť zberných nádob a stanovísk zberných nádob a oznamuje
písomnou formou alebo elektronickou formou zistené skutočnosti objednávateľovi na
príslušné oddelenie Magistrátu mesta Košice.
h/ ďalšie činnosti podľa požiadavky objednávateľa.
i/ trvanie zmluvy s dodávateľom bude zodpovedať ekonomickému, finančnému a technickému plánu projektu.
2. priebežný stav:
a/cena jednotlivých služieb od dodávateľa bude tvoriť celok, ktorý bude podliehať posudzovaniu mestom Košice. Dohodnutá cena bude platiť jeden rok.
b/ zabezpečenie zberu jednotlivých komponentov komunálneho odpadu - biologického, papiera, skla, plastov a časti z výmien vnútorného vybavenia bytov
c/ zabezpečenie trendu zvyšujúceho sa objemu a váhy zberu separovaného odpadu spracovaného dodávateľom. To bude slúžiť ako podklad pre prípadné ďalšie predĺženie zmluvy, spolu s vyhodnotením plnenia zmluvy a jej výhodnosti pre mesto.
d/ kontrola služieb dodávateľa zabezpečovaná ako jeho pracovníkmi, tak organizáciami z oblasti starostlivosti o životné prostredie s poverením od mesta.
e/ dodávateľ umožní mestom poverenej inštitúcii pravidelné aj námatkové kontroly dohodnutých parametrov aj v tých priestoroch a zariadeniach, ktoré používa na zabezpečenie zmluvy.
Bolo rozhodnuté, že projekty vyhodnotí komisia.
Zloženie: jeden predstaviteľ magistrátu mesta Košice, jeden člen komisie Životného prostredia, dvaja poslanci za koalíciu KDH/SDKÚ-DS/SMK, jeden za ostatných, jeden člen delegovaný primátorom mesta, jeden z tímu ktorý sa zúčastníl projektu predĺženia zmluvy s Kositom.
Poverenie: komisia z predložených projektov vyhodnotí a rozhodne o funkčnom modeli pre zber a znehodnotenie komunálneho odpadu pre mesto a to najmenej od dvoch dodávateľov. Toto vyhodnotenie predloží verejnosti aj poslancom na ďalšie posúdenie riadnym postupom, ako pri schvaľovaní bodov rokovania MZ.
Začiatok a ukončenie práce komisie: 15.4. 2010, 15.10. 2010
Termín: 15.10.2010, zodpovedný: riaditeľ MMK.
Priebežné termíny zabezpečuje riaditeľ MMK a predseda alebo poverený člen komisie po jej vytvorení.
predložil A. Halenár Košice apr12 2010