reklama

Vládne noviny

Premiér vlády SR komunista Fico obviňuje média z neobjektívnosti a zaujatosti. Prezident SR komunista Gašparovič kritizuje novinárov, že nie vždy prinášajú úplné a objektívne informácie. Podporuje myšlienku, aby vláda a parlament mali svoje vlastné média.Podobne premýšľajú predstavitelia mesta Košice. Tamojšia pravica schválila zámer, aby mesto Košice vydávalo svoje noviny. Ročne vy mali stáť 3mil. Sk, neskôr by ho mala začať pomáhať financovať inzercia.Obecné média - napr. občasníky mestských častí Košíc - nie sú nič iné ako reklama platená z rozpočtu MČ. Niet v nich jediná kritická myšlienka. Foto primátora/starostu potriasajúceho si ruky s ľuďmi, úsmevy, texty vychvaľujúce súčasných samosprávnych politikov.-

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Celkom chápem Fica, Gašparoviča aj Knapíka (KDH) ako primátora Košíc. Podľa nich by mali ľudia dostávať viac informácií o projektoch, riešeniach, plánoch. Majú pod kontrolou také množstvo peňazí, pozemkov, vplyvu. Čo je pre našich "manažérov" jednoduchšie, ako spriadať plány a projekty, za ktorých výsledok neponesú žiadnu zodpovednosť? (Ak nepočítame to, že najviac nebudú opätovne zvolení...). Ako skvele sa musia spriadať plány z cudzích peňazí - ktoré vyskladajú ľudia daňami, poplatkami, výpalným.

Tipujem, že najviac informácií o dobre vykonanom pre blaho ľudu prinesú vládne/obecné noviny pred voľbami. Volič nemal 4 roky čas všimnúť si heroickú námahu politikov, takže pár dní pred voľbami sa mu to vhodným spôsobom pripomenie. Zopár foto ako sa otvárajú diaľnice, kvety pre dôchodcov, bryndzové halušky.

Len keby nebolo tých zlých médií... Vyťahujú rôzne "neobjektívne" informácie, zverejňujú fotografie, ukazujú narábanie s verejnými peniazmi a vplyvom. Počuť žiadosti, aby média uverejňovali objektívne informácie. Príklad objektívnej informácie: voda zohriata na 100st. Celzia sa mení na paru. Naozaj chceme aby média prinášali takéto informácie? Pretože všetky iné informácie sú subjektívne. Prináša ich konkrétny novinár.

Volanie po objektívnych médiach nemá zmysel. Nech len každé má svoju tvár. Nech vieme, čo od neho môžme očakávať. Sú to predsa privátne firmy, ktorých produktom je informácia. Je iba na nás zákazníkoch, aké informácie si zvolíme/kúpime. Niekedy počuť, že média sú vlastnené zahraničným kapitálom a ten háji iba svoj záujem. Nad takou argumentáciou zostáva stáť rozum. Lebo pritiahnuté za vlasy, záujmom kapitálu je zvyšovať preferencie Smer-u. Tie totiž stúpli z 29.5% na 42%.

Naproti tomu produktom vládnych novín je okrem informácie aj reklama. Reklama toho "skvelého" politika xy, ktorý nám chce/robí tak dobre... A keďže to nechápeme, musí nám to oznámiť a ešte si za tú informáciu sami zaplatíme. Akoby nestačilo, že platíme celú jeho činnosť.

Alebo som niečo nepochopil a Fico s ministrami sa začnú skladať na náklady spojené s vládnymi novinami? Možno vytiahnu peňaženky a zaplatia podľa toho, koľkokrát sa objaví ich foto/text. Tak potom sa na tie ich noviny teším. A predpokladám, že prispeje aj Gašparovič.
-

Alfonz Halenár

Alfonz Halenár

Bloger 
  • Počet článkov:  114
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pracovník IT, poslanec Košíc a poslanec Košického kraja. Zoznam autorových rubrík:  KošiceSamosprávaDemokraciaKomunisti okolo násPolitické stranyAktuálne reakciePoslanci Košíc

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu