reklama

Rozvod po komunisticky

Mnohí ľudia nevenujú pozornosť našej minulosti. Odráža sa to najmä vo voľbách. Volíme komunistov (v akejkoľvek strane dnes sú) akoby to bola tá najnormálnejšia vec. Ukazujeme prstom na kritikov pôsobenia komunistov vo verejných funkciách. Pochvaľujeme si, aké to bolo za KSČ dobré.Nižšie je ukážka z knihy Jáchymovské peklo. Napísal ju jeden z politických väzňov čo kopal urán v Jáchymove - aby sme poznali, čím prešiel. Aby sme mohli poznať aké to za komunistov bolo naozaj. Hlavne pre tých, čo si ctili slová ako Sloboda a Spravodlivosť.-

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

---
Včera ma eskortovali do Jáchymova na okresný súd. Šlo o môj rozvod s Lýdiou. Vlastne o jej rozvod so mnou. Ten rozvod som najprv chcel sám inscenovať, ale život ma predbehol. Dostal som čierny list cez civila (listy väzňov podliehali prísnej cenzúre - pozn. AH) :
"V úrade na mňa naliehajú, aby som sa Ťa verejne zriekla. Zavolal ma kádrovák a bol tam aj predseda ROH. Čo mám robiť? Som bezradná. Ak to neurobím, určite prídem o miesto - a čo potom? Z čoho nasýtime deti? Už sa míňajú aj posledné mamine peniaze..."

Deti sú vo veku od dvoch do päť rokov - dvaja chlapci a medzi nimi vytúžené dievčatko, Zuzka. Na druhý deň keď som zostupoval do hlbokého výkopu, precedil som civilovi: "Nech súhlasí s rozvodom!" Tučný dobrák odkiaľsi z okolia Olomouca nerozumel. Motal sa tam bachár. Pýta sa: "Čo jej mám napísať?" - "Nech sa rozvedie!" odpovedám.

Žalobu podala vo zvyčajnom odkukanom znení. Jej dve priateľky z Bratislavy tým prešli pred ňou. "Nezlučuje sa s mojim občianskym cítením, aby som žila s mužom, ktorý sa dopustil ťažkého zločinu rozvracania republiky..."
---
Jáchymovské peklo, strana 68.
Mnohí mi píšu, aký som zaslepený a nevidím veci s nadhľadom. Stretol som sa aj s otázkou, čo také zlé mi komunisti urobili. Mne osobne komunisti ublížili tak ako ostatným: nedovolili nám, aby z nás vyrastali slobodní mladí ľudia. A ako ublížili tým ostatným - to sa dozvedám postupne z kníh. Ako aj pánu Tomášovi Limborovi, autorovi zápiskov z Jáchymova.

Ako trpel. Ako drel v bani. Ako ho duševne deptali núteným rozvodom s milovanou manželkou. Ako od zúfalého hladu vykopával chren a jedol ho s kúskom chleba. Ako si - ako na najlepšej hostine - pochutnával na pečenom rebierku psa veliteľa koncetráku. Ako zažil zločinný režim komunistov na vlastnej koži.

Presne tých istých, ktorých my dnes slobodne volíme. Lebo nám bolo za nich dobre...
-

Alfonz Halenár

Alfonz Halenár

Bloger 
  • Počet článkov:  114
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pracovník IT, poslanec Košíc a poslanec Košického kraja. Zoznam autorových rubrík:  KošiceSamosprávaDemokraciaKomunisti okolo násPolitické stranyAktuálne reakciePoslanci Košíc

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu